Pages

Subscribe:

Labels

Monday, December 26, 2011

KEBAIKAN coca cola??

Antum pernah tak minum air coca cola atau lebih dikenali sebagai coke??
Selalunya, kita dengar minuman coke ni banyak sangat keburukannye..
oke, entry kali nie kita bukan nak cakap tentang keburukan coke, tapi KEBAIKAN coke..
Setiap perkara pesti ada kebaikan dan keburukannya, kan??

haa...percaya atau tak jom kita baca ni..

Dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan dimuatka 2 Gallon coke untuk MENGHILANGKAN KESAN DARAH di jalan raya apabila berlaku kemalangan...Cuba tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah mereka guna??

Hmm...tak percaya ke?? Jom kita buat kajian ni kat rumah...

1. Masukkn tulang ke dalam satu mangkuk yang berisi coke, ia akan hancur dan hilang sama sekali dalam masa 2 hari. ~elok untuk sesiapa yang ayahnya peniaga sup tulang~

2. Untuk mencuci tandas, masukkan setin coke kedalam tandas. Selepas sejam, flush tandas anda tu. ada akan dapat lihat kesan kotoran akan hilang hasil hakisan 'citric acid' yang terkandung dalam minuman coke tu...

3. Untuk menghilangkan kesan karat pada bumper kereta jenis chrome, lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan coke. hasilnya, kesan karat akan hilang!!

4. Untuk menghilangkan kesan hakisan pada skru atau nat bateri kereta, tuang sahaja setin coke. Pasti kesan karat akan hilang serta merta!!

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat, sekali lagi, tuang setin coke. Skru tu pasti dapat dibuka dengan mudah!!

6. Untuk menghilangkan kesan minyak atau lekit pada pakaian, tambahkan setin coke ke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci, dan basuh macam biasa. Kesan minyak itu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke.

7. Satu tin coke mengandungi 18 sudu cawan gula. Cuba bancuh kopi atau teh di rumah dengan 18 sudu gula. Mesti termuntah!!



So, kesimpulannya di sini, kita dapat lihat sendiri betapa liciknya Yahudi Laknatullah yang nak menghancurkan dan merosakkan minda orang orang Islam ni...

p/s: minumlah dan makanlah minuman yang halal lagi baik seperti yang disuruh oleh ALLAH dalam kitab suciNYA...ingat!! HALAL dan BAIK!!

waalahu a'lam..